Foto: Pernilla Pedersen

Klubbtävlingar

Varje ”termin” genomför klubben tre interna klubbtävlingar. Tävlingarna har oftast ett tema eller motto fritt och bedöms av externa fotoklubbar. Varje deltagare deltar med max tre bilder försedda med kort signatur och med kortaste sida 1080 px. Vi ber att få bilderna placerade med kommentar och placerade 1 - 10 där bild 1 är bästa bild.

Vid årets slut utses en klubbmästare som tillsammans med placering två och tre erhåller ett pris.

Klubben gör även bildbedömningar åt andra fotoklubbar.

Vid våra onsdagsmöten får gärna klubbmedlemmarna ta med sig tre bilder för bildkritik och vi utser även "Månadens bild" varje månad.

Månadens bild januari 2023 Foto: Annie Carlsson

Månadens bild

Regler:Högst tre bilder per medlem. Bilderna bedöms av närvarande medlemmar vid onsdagsmöte och datumen för bedömningar är:22 februari
24 maj
Bilderna sänds via mejl till Hans Kongbäck senast söndag kväll innan bedömningen (dvs tre dagar innan)
Om man vill lämna bilderna på USB sticka på klubben görs detta senast på samma onsdagsträff som bedömningen görs.
Enbart närvarande medlemmar har rätt att delta i bedömningen!

Foto: Calle Jörnland

Trekampen

En årlig fototävling mellan Eslövs, Ystads och Vellinge fotoklubbar där arrangerande klubb har hand om tävlingen vart tredje år. Varje deltagare får delta med högst 3 bilder i varje klass: Monokrom (påsikt), färg (påsikt) och digitalt. Bilderna lämnas in klubbvis.

Foto: Peter Posselwhite

Övriga tävlingar

Klubben erbjuds som medlem i Riksförbundet Svensk Fotografi att delta, klubbvis eller enskilt, i ett antal fototävlingar bl.a Nordiskt Fotomästerskap.

Tävlingsledare:

Hans Kongbäck