Foto: Gert Hellström

230813
Hösten 2023

Nu finns det ett nytt preliminärt program för Eslövs Fotoklubb. Se "Program"

230610
Klubbtävling 3

Under temat "oförstört" avgjordes årets tredje klubbtävling.
Första plats: Pernilla Pedersen
Andra plats:  Gert Hellström
Tredje plats: Yngve Ivarsson

Mäktiga moln i Tosteberga Foto: Anders Widesjö

Månadens bild - Maj

Grattis till Anders Widesjö som tagit bilden som utsågs till månadens bild!

Trekampen 2023

12 maj 2023 avgjordes årets Trekamp. I år arrangerad av Vellinge Fotoklubb som även knep förstaplatsen i tävlingen! Klasserna som det tävlades i var:
• Monokrom påsikt (utan motto)
• Digitalt (utan motto)
• Färg påsikt (utan motto)
Grattis till er alla med placerade bilder!
På andra plats placerade sig Ystad Fotoklubb och som god trea, Eslövs Fotoklubb. Resultat och de 25 främsta bilderna i varje klass presenteras på Vellinge Foklubbs hemsida (länk nedan, öppnas i nytt fönster)

Klubbtävling 2

Under temat "Närhet" avgjordes årets andra klubbtävling.
Första plats: Gert Hellström
Andra plats:  Rose-Marie Erwe Nilsson
Tredje plats: Anke von Belino

230501
Månadens bild - April

Grattis till Annie Carlsson som tagit bilden som utsågs till månadens bild!

Foto: Annie Carlsson
Byggnader Foto: Pernilla Pedersen
Byggnader Foto: Yngve Ivarsson

230404
Månadens bild - Mars

Grattis till Pernilla Pedersen och Yngve Ivarsson som tagit bilderna som utsågs till månadens bild!

230320
Årets första klubbtävling avgjord!

Under temat "En svunnen tid" avgjordes årets första klubbtävling.
Första plats: Annie Carlsson
Andra plats: Hans Kongbäck
Tredje plats: Anke von Belino

Foto: Stockfoto
Foto: Rose-Marie Nilsson Erwe

230320
Månadens bild - Februari

Det blev en delad förstaplats i klubbens månadstävling i februari, tema " Hotfullt "
Vi gratulerar Rose-Marie Nilsson Erwe och Yngve Ivarsson till förstaplatsen!

Foto: Yngve Ivarsson

230223
Besök hos Helsingborgs Fotoklubb 28/2

Tisdag 28 februari är vi inbjudna till Helsingborgs Fotoklubb. De börjar sina möten kl. 19.00 och ser helst att vi är på plats 15 min innan. Adressen är Kapplöpningsgatan 6, Helsingborg. Samkör gärna. OBS! Detta besök ersätter det ordinarie mötet på onsdagen (1 mars) som därmed är inställt!

230221
Eslövs Fotofestival 2023

Nu är det klart med datum för årets fotofestival!
Eslövs Fotofestival kommer i år att äga rum lördagen den 14 oktober. Boka in detta datum i din kalender redan nu! Mer information kommer längre fram.

Månadens bild - Januari

230211
Grattis till Annie Carlsson som tagit bilden som utsågs till månadens bild!
Foto: Annie Carlsson

Klubbmästare 2022, Hans Kongbäck

230120
Klubbmästerskapet för år 2022 är avgjort och vi gratulerar våra pristagare samtidigt som vi tackar övriga medlemmar för alla fantastiska bilder ni bidragit med under året.

Vårens program 2023!

230109
Programmet för vårens aktiviteter är nu klart!

221022
Eslövs Fotofestival 2022

Välkomna till Medborgarhuset i Eslöv lördagen den 22 oktober kl. 09 - 18.
Programmet för årets fotofestival är nu klart och du hittar såväl program som presentationer av föreläsare på festivalsidan!
Du kan nu även förhandsboka biljetter till rabatterat pris!
Foto: EFK

Trekampen 2022 avgjord!

221012

Eslövs Fotoklubb stod i år som arrangör av den 48:e upplagan av Trekampen. Tävlingen avslutades under trevliga former med bl.a vernissage, bildvisningar och förtäring på Medborgarhuset i Eslöv den 7 oktober .

Efter att fått ta del av en härlig mix av fantastiskt fina bilder stod det klart att på första plats med 79 poäng placerade sig Vellinge Fotoklubb, på andra plats med 160 poäng placerade sig Eslövs Fotoklubb och på tredje plats placerade sig Ystads Fotoklubb med 208 poäng.

Stort grattis till vinnarklubben Vellinge Fotoklubb som även tog hem vandringspriset efter att ha tagit hem segern tre år i rad!

Stort tack till alla medverkande medlemmar och grattis till er som placerade sig i de olika klasserna och bidrog till den fina andraplatsen. Vi riktar även ett varmt tack till er som jobbat med administrationen kring tävlingen och till bedömande klubbar som i år var Lidköpings FK, Falkenbergs FK och Varbergs FK.

Mer information och fullständiga resultat på sidan "Tävlingar"

Offentlig bildvisning

220922
Välkommen till bildvisning på Eslövs stadsbibliotek:
Inge Johnsson visar programmet "Fyra resor till Nepal"

Onsdagen den 28 september kl.19-21
Inträde 40:- inkl. fika

Höstens program 2022!

220826
Preliminärt program för höstens aktiviteter är nu klart!

Ny hemsida!

220415
Den här hemsidan, www.eslovsfotoklubb.se kommer fortsättningsvis vara den enda officiella sidan för Eslövs Fotoklubb. Har du några funderingar, synpunkter eller förslag på innehåll är du välkommen att kontakta webmaster. Klicka på länken nedan för kontaktuppgifter.